Δευτέρα 11 Ιουλίου 2011

Διόδια στην Εγνατία Οδό

Λαϊκή Συνέλευση Κομοτηνής
Θέμα: Διόδια στην Εγνατία Οδό
Η Εγνατία Οδός είναι ένας ήδη Κατασκευασμένος δρόμος που πληρώθηκε από τους φόρους του Έλληνα πολίτη και  από Ευρωπαϊκούς πόρους. Το κόστος συντήρησής του βαρύνει μέσω των τελών κυκλοφορίας και του φόρου καυσίμου ήδη όλους τους δοκιμαζόμενους από την οικονομική κρίση και την ύφεση Έλληνες πολίτες.
Ο Ελληνικός Λαός δεν μπορεί να αντέξει άλλο ένα άδικο ΧΑΡΑΤΣΙ.
Τα μόνα διόδια που θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε ως «δίκαια» θα αφορούσαν τους χρήστες του δρόμου των οποίων τα αυτοκίνητα δεν φέρουν Ελληνικές πινακίδες και συνεπώς δεν συνεισφέρουν με τους προαναφερθέντες φόρους και τέλη. Τέτοια διόδια θα μπορούσαν να τοποθετηθούν στις εισόδους της Χώρας.
Πέραν τούτων υπάρχουν και άλλοι λόγοι που εγείρουν τη διαφωνία μας στη λειτουργία διοδίων στην Εγνατία Οδό όπως οι ακόλουθοι   
  1. Μη εφαρμογή της Αρχής της Αναλογικότητας :
Με τη Λειτουργία των Διοδίων επί της Εγνατίας Οδού , όπως αυτά θα λειτουργήσουν τώρα , καταστρατηγείται η αρχή της αναλογικότητας όσον αφορά τη χρήση της οδού αυτής από τους οδηγούς με εμφανή επιβάρυνση των οδηγών που διατρέχουν μικρές αποστάσεις , καθώς αυτοί θα αναγκαστούν να καταβάλλουν περίπου το ίδιο αντίτιμο με κάποιον ο οποίος χρησιμοποιεί την οδό για διαδρομή πολλών χιλιομέτρων . Ειδικότερα οι οδηγοί από Ιάσμο με κατεύθυνση προς Ξάνθη και αντίστροφα θα πληρώνουν το ίδιο ποσό με τους οδηγούς που χρησιμοποιούν από Κήπους μέχρι τη Νυμφόπετρα ( πιθανό σημείο τοποθέτησης άλλου σταθμού διοδίων) . Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας , εις βάρος των οδηγών που διανύουν μικρές αποστάσεις καθώς έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος σε σχέση με τα χιλιόμετρα που διανύουν επί της Εγνατίας Οδού σε σχέση με τους οδηγούς που διανύουν μεγαλύτερες χιλιομετρικές αποστάσεις επί της ίδιας οδού .
  1. Έλλειψη Εγγυήσεων ότι θα εφαρμοστεί η Αρχή της Ανταποδοτικότητας
Η διαχειρίστρια Εταιρία της Εγνατίας Οδού η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. Είναι ουσιαστικά μία κοινοπραξία των μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών της Ελλάδος ( ήτοι ΑΚΤΩΡ , ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΦΙΛΙΠΠΟΣ Α.Τ.Ε. J&P κ.α. ) πολλές εκ των οποίων συμμετέχουν σε κοινοπραξίες και Εταιρίες Κατασκευής και Διαχείρισης άλλων οδικών αρτηριών ( όπως η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου , η Ιόνια Οδός κ.α. ) . Η αρχή της ανταποδοτικότητας των τελών Διέλευσης ( αντίτιμο διοδίων ) σημαίνει ότι το αντίτιμο πηγαίνει αποκλειστικά στην κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της Διαχειρίστριας Εταιρίας ( ήτοι της εταιρίας ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ) και στη συντήρηση του οδικού δικτύου της Εγνατίας Οδού . Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχει καμιά απολύτως εγγύηση ότι θα εφαρμοστεί η αρχή της ανταποδοτικότητας , καθώς οι εταιρίες μέτοχοι της εταιρίας Εγνατία Οδός Α.Ε. δεν δεσμεύονται ρητώς , σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε , ότι το τέλος χρήσης ( αντίτιμο διοδίων ) θα προορίζεται για τη συντήρηση της Εγνατίας Οδού και ότι δεν θα μεταφερθεί ως χρηματοδότηση προς την κατασκευή των λοιπών οδικών αξόνων, των οποίων η πρόοδος των έργων έχει σχεδόν σταματήσει λόγω υποχρηματοδότησης .
    1. Μη εκπλήρωση συμβατικών υποχρεώσεων
Στη Εργολαβική Συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ της Εταιρίας Εγνατία Οδός Α.Ε. και προεβλέπετο σειρά υποχρεώσεων της Εγνατίας Οδού . Μεταξύ των υποχρεώσεων ήταν
α) η κατασκευή των παράπλευρων βοηθητικών δρόμων σε όλο το μήκος της Εγνατίας Οδού προκειμένου οι παράπλευροι δρόμοι να μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως διέξοδος απεμπλοκής των αυτοκινητιστών σε περίπτωση ατυχήματος επί της Εγνατίας Οδού . Δυστυχώς όμως δεν έχουν κατασκευαστεί οι βοηθητικοί δρόμοι και τα τμήματα που έχουν ήδη κατασκευαστεί δεν έχουν συνδεθεί με την Εγνατία Οδό η οποία είναι υπερυψωμένος δρόμος , με συνέπεια σε περιπτώσεις ατυχημάτων να εγκλωβίζονται πολλοί οδηγοί για αρκετό χρονικό διάστημα .
β) Η κατασκευή απλών χώρων στάθμευσης αλλά και χώρων ανεφοδιασμού , η κατασκευή των οποίων δεν έχει αποπερατωθεί μέχρι σήμερα , με συνέπεια να μην υπάρχει τρόπος να την διατρέξει κάποιος οδηγός ολόκληρη καθώς δεν υπάρχει ούτε χώρος στάθμευσης ούτε σταθμός ανεφοδιασμού καυσίμων.
γ) Η κατασκευή χώρων- σταθμών που θα σταθμεύουν τα οχήματα των σωστικών συνεργείων , όπως πυροσβεστικό όχημα , ασθενοφόρο , περιπολικό και γερανός , τα οποία να ανταποκριθούν άμεσα σε περίπτωση ατυχήματος με ακώλυτη πρόσβαση στο σημείο του ατυχήματος με συνέπεια τα οχήματα των σωστικών συνεργείων να χρειάζονται πολύ χρόνο προκειμένου να επιληφθούν ενός ατυχήματος επάνω στην Εγνατία Οδό .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου